І знову, як і кожного літа, наші батьки цікавляться у психолога , чи готова їх дитина до школи...Наші мами , здається, найкращі мами світу. Дуже багато часу приділено вивченню літер , і не тільки рідної мови , багато годин математики. Діти в 6 років вільно читають і складають цифри. І вихователі дитячих садків теж рекомендують йти до школи, незважаючи, що дитина ще дуже любить гратися і розповідати вигадані історії. Батьки хвилюються та задають питання - віддавати в школу ,чи ні? Я систематизую відповідь на питання,що ж таке психологічна готовність до школи , а вам вирішувати ,чи ваша дитина відповідає цим критеріям . Головне завдання батьків запобігти стресу дитини на початку нового етапу життя.
Соціально-психологічна готовність.
Наявність мотивації до навчання. Як дитина уявляє собі навчання, розуміє зміни, які її очікують та проявляє інтерес до здобуття знань. Іншими словами, їй цікаво йти до школи за новими знаннями, а не за ради яскравого рюкзака.
Наявність можливостей для соціальної адаптації. Дитина вміє взаємодіяти із своїми однолітками, виконувати завдання вчителя та контролювати свою поведінку.
Вміння взаємодіяти у групі дітей, приймати участь в іграх.
Емоційна готовність проявляється у вмінні керувати своєю поведінкою, розумінні своїх емоцій. Вміння постояти за себе, якщо потрібно. Сюди ж відносяться імпульсивні прояви, коли дитина не може висидіти та починає ходити, гратися, говорити.
Інтелектуальна готовність.
Розвиток образного та словесно-логічного мислення. Вміння знаходити відмінності чи схожість у групі предметів. Вміння знаходити логічний зв'язок між предметами та явищами.
Розвиток уваги. Вміння утримувати уваги за займатися однією справою протягом 15-20 хвилин.
Вміння розуміти інструкцію та слідувати її виконанню.
В загальному інтелектуальна готовність включає в себе розуміння та називання навколишніх предметів та явищ (предмети господарства, пори року та ін.), розвиток пізнавальних процесів (увага, мислення, пам'ять, сприйняття, мова та ін.), розвиток математичних здібностей (наприклад, рахувати до 20) та образно-графічних уявлень (розуміння, що таке коло, квадрат).
Інтелектуальна готовність відображає функціональну зрілість структур головного мозку. І це дуже важлива та необхідна складова готовності до школи, та не єдина. Часто бувають діти дуже здібні, але, на жаль, мають труднощі в спілкуванні із іншими дітьми.
Психофізіологічна готовність.
Розвиток дрібної моторики. Вміння користуватися ножицями, застібати – розстібати ґудзики.
Просторова орієнтація та координація. Розуміння що таке «вище – нижче», «більше – менше», «вперед – назад» та ін.
Вміння достати правою рукою до лівого вуха (через голову) – філіппінський тест.
Вміння кидати – ловити м’яч.
Зміна молочних зубів.
Вміння координувати зв’язок «очі-руки», переносити у зошит побачене, наприклад, на дошці.
Розуміння того, що відбувається з дитиною та де їй потрібна допомога, дає можливість для корекції та вдалої адаптації до нового статусу школяра.
Література.
1. Ольга Ісаєнко. "Скоро до школи''.
2. Василь Федієнко ",Ми готуємось до школи без проблем ''
3. Ольга Гісь ,"Школа міркувань '', Уляна Добріка
4. "Повний курс підготовки до школи ''